Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Har du beställt flera olika varor i samma köp, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i villkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts i en beställning.

Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

Returer

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste själv betala för att returfrakten och du står också ansvarig om skada uppstår under transporten.

Vi rekommenderar att det ångrade köpet skickas tillbaka med PostNord.

Varans skick vid retur

Om varan har förlorat värde och det beror på att du har använt den, tex på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i värsta fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar betalningar från dig, exkl. leveranskostnader, senast 14 dagar från den dag vi fick ditt meddelande om att du vill häva köpet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köptillfället, om inte annat är överenskommet.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar bevis på att du har returnerat den.

Varan skickas till:

Adressen som står på ditt köpkvitto.

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också ångra köpet genom att meddela oss och lämna in det personligen i någon av våra butiker.

Garanti

När du handlar hos oss som privatperson gäller distansköplagar för köp av varor, med tillägg om 1 år extra!
Det innebär att du har rätt att göra ett klagomål i 24 månader. Kontakta oss innan du skickar varan.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste klaga inom ”skälig tid” efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer klagomålet alltid vara berättigad.

När du reklamerar en vara, vänligen kontakta vår kundtjänst på: [email protected], för att få en gratis returetikett. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning.

Varan skickas till:

Adressen som står på ditt köpkvitto.

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet och en orderbekräftelse.

Du är också välkommen att besöka din lokala Refurbee butik